Redirecting Fundacja Promocji Zdrowia Seksualnego - "TAK! Dla nowoczesnej antykoncepcji"

"TAK! Dla nowoczesnej antykoncepcji"

ImageW Polsce już trzeci rok trwa edukacyjna kampania "TAK! Dla nowoczesnej antykoncepcji", w ramach której prowadzone były m.in. spotkania edukacyjne (Kino na Obcasach), szkolenia dla pedagogów szkolnych oraz ogólnopolski konkurs dla młodzieży "Z wyboru, nie z przypadku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Image

 

W ramach akcji działa strona internetowa: www.pigulka.pl dedykowana szczególnie młodym ludziom, rozpoczynającym życie seksualne, a także wszystkim kobietom i mężczyznom w wieku reprodukcyjnym zainteresowanym dostępem do rzetelnych informacji.

 

W ramach kampanii zrealizowano już dwie edycje konkursu "Kobieta wolna, kobieta niezależna". Konkurs to głos w dyskusji na temat kondycji współczesnej kobiety, a przede wszystkim istoty jej wolności i niezależności, prawa do decydowania o sobie i własnych życiowych wyborach oraz prawa do wyrażania siebie, swoich pragnień i oczekiwań. Obie edycje konkursu cieszyły się dużym zainteresowaniem fotografujących kobiet - zarówno amatorek, jak i profesjonalistek.

 

ImageAkcję edukacyjną merytorycznie wspierają eksperci w dziedzinie ginekologii i seksuologii. - W pełni popieram działania mające na celu poprawę stanu edukacji seksualnej w Polsce. Należy pamiętać, że w naszym kraju edukacja w tej dziedzinie potrzebna jest nie tylko młodzieży, ale również ludziom w późniejszym wieku - mówi prof. Zbigniew Izdebski.


Na każdym etapie życia kobiety potrzebują odpowiednio dobranej metody antykoncepcyjnej. Kompleksowa wiedza na temat dostępnych rozwiązań umożliwia im podjęcie tej istotnej decyzji z pełną świadomością. Niestety, w naszym społeczeństwie nadal funkcjonują szkodliwe mity dotyczące antykoncepcji, które powstrzymują kobiety przed jej stosowaniem.

 

ImageTylko kompleksowe informacje na ten temat przekazywane za pośrednictwem środków masowego przekazu umożliwią kobietom zaplanowanie życia w sposób najbardziej je satysfakcjonujący. Stosowanie nowoczesnej antykoncepcji pozwala pogodzić wiele ról i zadań, którym stawiają czoła kobiety, i sprawia, że nie muszą dokonywać wyboru pomiędzy rozwojem zawodowym a założeniem rodziny.

 

Celem kampanii "TAK! Dla nowoczesnej antykoncepcji" jest dostarczenie kobietom wiedzy, która umożliwi im odnoszenie sukcesów w roli matek, przy jednoczesnym realizowaniu zawodowych ambicji. Poprzez prowadzenie różnorodnych działań, organizatorzy kampanii chcą zwrócić uwagę na potrzebę edukacji seksualnej i prawo do podejmowania świadomych decyzji w zakresie planowania rodziny przez kobiety i ich partnerów. Edukacja seksualna w Polsce znacznie odbiega od standardów międzynarodowych. Młodzi ludzie najczęściej dysponują nierzetelną wiedzą, opartą na stereotypach i fałszywych informacjach. Istotne jest dotarcie do tej grupy z kompleksową wiedzą na temat dojrzewania, zdrowia reprodukcyjnego i antykoncepcji. Brak właściwej edukacji seksualnej i deficyt odpowiednio przeszkolonego personelu może prowadzić do młodzieńczych dramatów (ciąże u nastolatek, zakażenia chorobami przenoszonymi drogą płciową).

 

ImageJednym z elementów kampanii jest zainaugurowany w 2007 r. Światowy Dzień Antykoncepcji (26 września), którego inicjatorem jest m.in. Europejskie Towarzystwo Antykoncepcji (ESC). Polską edycję wspierają: Bayer Schering Pharma i Grupa Edukatorów Seksualnych PONTON. PONTON to młodzieżowi doradcy, ukierunkowani na edukację seksualną oraz poradnictwo dla nastolatków w sprawach dojrzewania, antykoncepcji oraz zdrowia i praw reprodukcyjnych. Wychodząc z założenia, że młodzi ludzie najchętniej rozmawiają z osobami w podobnym wieku, edukatorzy PONTONu trafiają z rzetelną informacją do swoich rówieśników.

 

Od 2008 r. w działania kampanii "TAK! Dla nowoczesnej antykoncepcji" zaangażowała się także znana prezenterka telewizyjna Kasia Burzyńska, która podczas zeszłorocznych obchodów Światowego Dnia Antykoncepcji przyznała, że chce zabrać głos w słusznej i potrzebnej sprawie.

 

Image- Mówię NIE! bezmyślności, która nierzadko rodzi człowieka! Nie takiego przyrostu naturalnego chcemy. Dlatego zdecydowałam się na udział w tej kampanii. Mówię głośne i zdecydowane TAK! dla nowoczesnej antykoncepcji. Bo każda kobieta powinna mieć prawo decydowania o sobie - mówi Kasia i dodaje: - Obserwuję, że młodzi ludzie mają problemy nie tylko z tabliczką mnożenia, ale również z tabliczką rozmnażania się! Gdyby rozmowy o antykoncepcji stały u nas na wyższym poziomie i były częstsze, mniej byłoby przypadków nieumyślnego spowodowania życia i gorzkich tego konsekwencji. Każda kobieta powinna być tego świadoma. Jako magister nauk ekonomicznych z biznesplanem mogłam eksperymentować, z babyplanem - nie zamierzam. Sama zadecyduję o terminie jego realizacji.

 

Akcja społeczna "Przyjazny Gabinet"

 
ImageW lutym bieżącego roku rozpoczęła się ogólnopolska akcja społeczna "Przyjazny Gabinet ", której partnerami są organizacje pozarządowe związane ze zdrowiem kobiet. Celem akcji jest zachęcenie pacjentek do regularnego zgłaszania się do lekarzy ginekologów oraz, co za tym idzie, zwiększenie świadomości i poprawa edukacji społeczeństwa w zakresie dostępnych metod kontroli płodności.

 

ImageAkcja społeczna "Przyjazny Gabinet" to zakrojone na szeroką skalę działania o charakterze medialno-edukacyjnym. Będą się one opierać na promocji idei przyjaznego gabinetu ginekologicznego, w którym w profesjonalnej i pełnej zaufania atmosferze można porozmawiać na tematy powszechnie uważane za intymne - dotyczące życia płciowego i antykoncepcji. Partnerami akcji "Przyjazny Gabinet" są: Europejskie Towarzystwo Antykoncepcji (ESC), Fundacja Promocji Zdrowia Seksualnego oraz Grupa Edukatorów Seksualnych PONTON. Akcję wspiera Bayer Schering Pharma, lider w nowoczesnej antykoncepcji.

 

 

 

 


Image


Image

Nowa niskodawkowa tabletkę antykoncepcyjną YAZ®

Bayer Schering Pharma wprowadza na polski rynek nową niskodawkową tabletkę antykoncepcyjną YAZ®.

YAZ® jest pierwszą niskodawkową tabletką antykoncepcyjną zawierającą unikalny progestagen - drospirenon, podawaną w nowym schemacie dawkowania 24+4 (24 tabletki zawierające hormony, 4 tabletki bez hormonów).

 

Źródło: Bayer Schering Pharma

9 marca 2009
Zdjęcia: archiwum Redakcja


http://www.forumfarmaceutyczne.pl/archiwum/konferencje/bayer.html